Comunicat de presa

7 februarie 2007

       

Europa, hotarata sa relaxeze prevederile unei legi esentiale
pentru reducerea emisiilor masinilor

Comisia Europeana a propus relaxarea prevederilor legii referitoare la emisiile poluante ale autoturismelor, la o valoare de unsprezece ani pentru autoturismele noi, cu cinci zile dupa ce comunitatea stiintifica internationala a avertizat legislatorii sa ia masuri serioase si urgente in legatura cu schimbarea climei. Comisia planuieste sa introduca un nivel legal al emisiilor de CO2 ale masinilor noi de 130 de grame pe Km, cu zece grame mai mult decat nivelul actual de 120 g/Km introdus in 1996.    

Impactul acestei hotarari a fi emisia a 100 de milioane de tone de CO2 in plus pe perioada 2012-2020, cantitate dubla fata de emisiile anuale ale Suediei.
Totusi, propunerea ii forteaza, pentru prima oara, pe producatorii de masini sa imbunatateasca eficienta. Anuntul urmeaza dupa esecul industriei producatoare de masini de a scade emisiile de dioxid de carbon la masinile noi in ritmul necesar pentru a atinge tinta stabilita voluntar in 1998. 

Jos Dings, director al T&E a declarat: ”Anuntul de astazi recunoaste in sfarsit, cu o intarziere de zece ani, ca regularizarea emisiilor de CO2 trebuie facuta la fel ca masurile de siguranta la volan si alte forme de poluare”

Tinta existenta din 1996 pentru noile masini era ca masina obisnuita sa emita 120 de grame de CO2 pe kilometru pana in 2005, cantitate echivalenta cu 4,5 litri de motorina sau 5,0 litri de benzina pe suta de kilometri. Data limita a fost deja amanata pana in 2010, iar acum pana in 2012. Propunerea comisiei ca masurile altor mandatari sa fie calculate in contul industriei producatorilor de masini este o a treia slabire a strategiei.

Jos Dings adauga: ”Nu numai ca industria producatoare de masini si-a ratat angajamentul voluntar in privinta emisiilor de CO2, dat Comisia doreste acum sa rasplateasca acest esec cu o tinta mai slaba la eficienta carburantilor. Este un raspuns dezamagitor la chemarea IPCC de a actiona serios in privinta schimbarii climei.”

Aproximativ optsprezece milioane de masini sunt vandute in Europa in fiecare an. O masina obisnuita are o durata de folosinta de mai bine de zece ani, acest lucru insemnand ca masinile cu consum mare vandute in acest an vor continua sa emita nivele mari de CO2 pentru multi ani in continuare.

”Schimbarea climei este o mare provocare, si industria producatoare de masini are nevoie de o viziune pe viitor. O tinta de 80 de grame pana in 2020 ar asigura dublarea eficientei in decursul unei decade. Este de competenta Parlamentului European si a sefilor de state sa elaboreze o solutie pe termen lung pentru aceasta problema”, a declarat Dings

John Hontelez, secretar general al Biroului European pentru Mediu (EEB) a declarat: ”Industria producatoare de masini din Germania, ajutata de Guvernul german si de un Comisar german, a reusit, se pare sa slabeasca propunerea. Comisia a rasplatit refuzul producatorilor de masini sa priorizeze eficienta carburantilor cu un standard mai permisiv decat este nevoie pentru a opri cresterea continua a emisiei gazelor cu efect de sera de la masinile europene. Acest lucru submineaza hotararea Comisiei de a conduce, regional si global lupta impotriva schimbarii climei.”

Contacte:
Jos Dings, Director, Transport & Environment, +32 498 515319, jos.dings@transportenvironment.org
John Hontelez, Secretary General, European Environment Bureau, +32 486 51 21 27, hontelez@eeb.org
Dudley Curtis, Communications Officer, Transport & Environment, +32 2 289 1042, dudley.curtis@transportenvironment.org

Pentru mai multe informatii:
http://www.transportenvironment.org/Downloads-req-getit-lid-448.html

<< Acasa >> | << Comunicate de presa >>

Copyright© 2002 - 2006, Asociatia Grupul Ecologic de Colaborare GEC Bucovina